6 elementów SEO dla sklepu internetowego

11-10-2019, 13:17

Chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej, a tym samym zdobyć więcej klientów? Pozycjonowanie to konieczność dla sklepu internetowego. To dzięki SEO Twoi potencjalni klienci mogą znaleźć Cię w gąszczu innych stron internetowych.

seo

Ale zacznijmy od początku. Co to jest SEO? To skrót od Search Engine Optimization, czyli optymalizacja pod silnik wyszukiwarki. Działania SEO mają na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. To oznacza, że strona ma wyświetlać się na jak najwięcej słów kluczowych możliwie jak najbliżej pierwszych wyników wyszukiwania.

Sklep internetowy w szczególności musi postawić na dużą ilość fraz, ponieważ użytkownicy wyszukują produktów w różny sposób i chcą znaleźć ten najbardziej odpowiadający ich potrzebom.

Jakie są najważniejsze elementy w optymalizacji sklepu internetowego pod wyszukiwarki? Przedstawiamy 6 z nich.

  1. Dobór słów kluczowych
  2. Unikalne opisy produktów
  3. Tytuły i meta opisy
  4. Adresy URL
  5. Certyfikat bezpieczeństwa
  6. Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Dobór słów kluczowych

To punkt startowy. Decyzja nie tylko pod kątem SEO ale też biznesowa. Jakie produkty są dla Ciebie najważniejsze? Jakie kategorie produktów? Odpowiedzi na te pytania wyznaczą już pewien kierunek. Drugą zmienną, którą powinieneś sprawdzić to potencjał słów kluczowych. Lepiej skupić się na wielu słowach kluczowych z długim ogonem, czyli składających się z 2-3 wyrazów. Takie słowa są bardziej precyzyjne. Pomimo tego, że ich wolumen jest mniejszy paradoksalnie są one w stanie bardziej zwiększyć sprzedaż niż frazy ogólne. Frazy te wpisywane są przez użytkowników szukających konkretnego produktu, bardziej skłonnych do zakupu niż ci, którzy wpisują frazę ogólną.

W doborze słów kluczowych pomoże Ci wiele narzędzi - skorzystaj z danych historycznych dla Twojej domeny, które znajdziesz w Google Search Console oraz z innych narzędzi zewnętrznych. Zobacz też na jakie słowa kluczowe wyświetla się konkurencja i na jakich pozycjach jest.

Unikalne opisy produktów

Treści są motorem napędowym SEO. Jeśli chcesz wyświetlać się na dane słowa kluczowe to muszą one znaleźć się w treści Twojej strony. Treści te powinny być odpowiedniej długości. Nie możesz też zapomnieć o ich odpowiedniej optymalizacji (struktura nagłówków, wytłuszczenia, pochylenia).

Co jednak najważniejsze dla sklepu internetowego, a co też często jest pomijane, to unikalność treści.

Algorytm Panda czuwa nad tym, aby treści, które są zduplikowane, nie wyświetlały się użytkownikowi.

Wyróżniamy 2 rodzaje duplikacji:

  • Zewnętrzną
  • Wewnętrzną

Duplikacja zewnętrzna to powielenie tekstu, który jest na innej stronie. W sklepach internetowych często spotykane jest kopiowanie opisu produktu od producenta lub używanie tego samego opisu na stronie i portalach aukcyjnych. Takie zabiegi zwiększają duplikację zewnętrzną.

Duplikacja wewnętrzna to powielenie tekstu wewnątrz jednej domeny. Najczęściej dotyczy opisu różnych wersji kolorystycznych/rozmiarów produktów, które są takie same a są umieszczone na oddzielnych podstronach. Dla każdego produktu opis powinien być unikalny.

Tytuły i meta opisy

Tytuł i meta opis nie są fizycznie widoczne na stronie. Są one umieszczone w kodzie strony a dla użytkownika wyświetlają się w wynikach wyszukiwania.

Tytuł ma wpływ na SEO. Każda podstrona powinna mieć unikalny tytuł, który zawiera słowo kluczowe dopasowane do danej podstrony. Tytuł powinien mieć między 50 a 70 znaków ze spacjami.

Meta opis nie ma wpływu na SEO jednak dobrze skonstruowany może zwiększyć CTR, a tym samym ilość wejść na stronę. Nie powinien przekraczać 170 znaków ze spacjami. Meta opis również powinien być unikalny dla każdej podstrony.

Adresy URL

Adres URL widoczny jest w pasku adresu oraz w wynikach wyszukiwania. Jaki powinien być przyjazny adres URL? Nie powinien być on zbyt długi i powinien zawierać słowo kluczowe, którego dotyczy dana podstrona, np.:

https://twoj-sklep/nazwa-kategorii/nazwa-produktu

Nie powinieneś używać znaków specjalnych w adresie URL. Polskie znaki: ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż powinny zostać zastąpione kolejno przez: a, c, e, l, n, o, s, z, z. To samo dotyczy znaków specjalnych dla innych języków.

Poszczególne słowa w adresie URL rozdzielaj myślnikami (“-”), a nie podkreślnikiem (“_”).

Jeżeli zmieni się adres URL danej podstrony pamiętaj o przekierowaniu 301.

Certyfikat bezpieczeństwa

Wdrożenie certyfikatu SSL jest szczególnie ważne dla sklepów internetowych. Klienci powierzają im nie tylko swoje dane osobowe ale również wykonują transakcje pieniężne. Zmiana adresu na https zwiększa nie tylko zaufanie użytkowników do strony. Google również to doceni i nagrodzi Cię lepszymi pozycjami w wyszukiwarce.

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to tworzenie odnośników do podstron w ramach tej samej domeny. Umożliwia użytkownikom szybkie poruszanie się po stronie. Ułatwia też indeksowanie strony robotom Google Strona staje się bardziej uporządkowana a linkowanie do poszczególnych produktów czy kategorii pokazuje na ich hierarchiczność. Dzięki temu Google łatwiej domyśli się, które strony są dla nas priorytetowe.

Linkowanie zewnętrzne to budowanie odnośników do strony, które budują jej autorytet. Im więcej wartościowych linków prowadzi do witryny, tym jest ona lepiej postrzegana przez Google. Ważne aby linki były tematyczne i powiązane z tematyką Twojej strony. Najczęściej linki pochodzą z artykułów sponsorowanych, blogów, linków z for internetowych, profili, mediów społecznościowych, katalogów branżowych i NAPów.

SEO dla E-commerce

SEO dla sklepów internetowych to konieczność jeśli chce się sprzedawać w internecie. Coraz więcej sklepów otwiera się na sprzedaż internetową co rodzi coraz większą konkurencję w wyszukiwarce. Działania SEO najlepiej poprzedzić dogłębnym audytem, który wskaże jakie elementy wymagają optymalizacji i na czym skupić się w pierwszej kolejności. Warto skorzystać z usług firmy specjalizującej się w temacie SEO, która doradzi lub całkowicie poprowadzi działania SEO za Ciebie.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag SEOtag pozycjonowanietag poradytag komunikat firmy
To warto przeczytać











RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Serwisy specjalne: