Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

5 sposobów na wykorzystanie geofencingu

14-09-2018, 23:32

W dobie popularyzacji smartfonów i wszelkiego rodzaju urządzeń ubieralnych (wearables) dane geolokalizacyjne zyskują mocno na znaczeniu. Ponadto, jak pokazuje raport „Sklepy Przyszłości”, aż 49% badanych internautów chciałoby otrzymywać treści reklamowe na urządzenia mobilne. Można na tym skorzystać.

Z badania „Sklepy przyszłości” wynika, że zaledwie 12% Polaków wie, co kryje się za słowem geofencing, jednak prawie połowa z nich chciałaby otrzymywać promocyjne treści generowane na podstawie lokalizacji na swoje urządzenia mobilne. Około 50% Polaków świadomie zezwala na używanie usług lokalizacji, na których geofencing opiera swoje algorytmy. Zdaniem ekspertów, za 5-7 lat może być już nawet 70% zwolenników udostępniania swojego położenia. Pokazuje to, że technologia ta ma jeszcze potencjał wzrostu. Firmy mogą ją wykorzystać w strategiach biznesowych, odpowiednio adresując swoją usługę.

W jaki sposób geofencing może pomóc w rozwoju polskich przedsiębiorstw?

  1. Tworzenie sprecyzowanych kampanii lokalnych. Geofencing pomaga firmom dotrzeć do osób, które znajdują się w bezpośredniej okolicy danego sklepu. Technologia pozwala na określenie pola zasięgu dotarcia, a przez to, na celniejsze przesyłanie treści do klienta, którego smartfon znajdzie się w pobliżu.

  2. Wybór najlepszej strategii. Geofencing daje możliwość przetestowania różnych rodzajów treści tak, by zobaczyć, które przynoszą najlepsze efekty. Może się, np. okazać, że promocja dotycząca bezpłatnego napoju zadziała w danym obszarze miasta lepiej niż kupon o wartości 10 zł.

  3. Dokładne określenie grupy docelowej. Inteligentne narzędzie filtruje grono odbiorców za pomocą udostępnionych danych demograficznych lub zainteresowań. Reklamy można więc precyzyjnie skierować, np. do użytkowników biorących udział w programie lojalnościowym, klientów o statusie VIP lub do osób odwiedzających sklepy konkurencji.

  4. Pogłębiona analiza klienta. Bieżąca analiza lokalizacji konsumenta daje firmie możliwość zbadania jego schematów zachowań. Może to być informacja o tym, jak często odwiedza on dany sklep czy, w jakie miejsca udaje się przed przybyciem do konkretnego lokalu.

  5. Dostarczanie spersonalizowanych treści. W dzisiejszych czasach do konsumentów trafia bardzo duża liczba nieistotnych informacji, przez co te wartościowe są często pomijane. Dzięki geofencingowi można łatwo zbadać, które treści trafiają do poszczególnych grup i osób, co pozwala na odpowiednie dostosowanie swojej strategii.

Geofencing może być wykorzystywany nie tylko w branży retail, ale m.in. w motoryzacji, HR, sektorze medycznym, zarządzaniu zasobami czy w dozorze elektronicznym.

Źródło:  Esri Polska


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *