40% polskich firm inwestuje w innowacje

PATRONAT MEDIALNY 12-12-2014, 12:28

Sektor SMB to jeden z najważniejszych filarów gospodarki. Małe i średnie firmy szybko się rozwijają i coraz odważniej sięgają po nowoczesne technologie. 57% menedżerów ocenia swoje firmy jako innowacyjne i docenia rolę technologii we współczesnym biznesie. Aż 40% z badanych zgodnie z ogólną strategią rozwoju chętnie inwestuje w testowanie nowych rozwiązań, a co za tym idzie zdobywa przewagę nad konkurencją.

Z opublikowanego w listopadzie br. raportu specjalnego Hewlett-Packard Polska dotyczącego IT w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw wynika, że firmy z sektora MŚP, które uważają się za innowacyjne chętniej niż inne inwestują w nowe technologie. Większość menadżerów wierzy, że IT to niezbędny element sprawnego funkcjonowania całej firmy.

- Obraz, który wyłania się z tych rozmów, napawa optymizmem – firmy potrafią budować swoją wartość, korzystając ze sprawdzonych rozwiązań, rozsądnie inwestując i świadomie wprowadzając innowacje. W raporcie stworzyliśmy profil lidera – firm, które radzą sobie najlepiej na coraz bardziej wymagającym rynku - komentuje Paweł Czajkowski, Dyrektor Zarządzający HP Polska.

W raporcie wskazano także czynniki hamujące rozwój sektora SMB. Według menadżerów do głównych przyczyn regresu technologicznego zaliczyć można:

  • brak funduszy,
  • nieodpowiednio zaplanowane budżety,
  • przywiązanie do utartych schematów działania.

Publikacja „HP dla Biznesu - Małe. Średnie. Innowacyjne” ma na celu umożliwić przedsiębiorcom zrozumienie roli i obszaru IT oraz pomóc wyciągnąć wnioski, które mogą okazać się fundamentem pod przyszłe działania dla rozwoju ich firm. Raport odpowiada na 2 główne pytania:

Jakie wyzwania stoją przed firmami?

Jaki budżet warto przeznaczyć na IT?

Publikacja oraz interaktywna strona WWW daje także przedsiębiorcom możliwość sprawdzenia, jak wygląda ich biznes na tle innych podmiotów. Pełny raport jest dostępny na stronie

raporty.ppolskadlabizesu.pl

HP Polska dla biznesu raport

Wywiady, na których oparto raport, zostały przeprowadzone w lipcu 2014 roku przez firmę TNS z osobami odpowiedzialnymi w firmach za IT. Łącznie zrealizowano 500 wywiadów, pośród badanych firm 400 wywiadów przeprowadzono z przedstawicielami firm z segmentu 50-249 pracowników oraz 100 z osobami z zatrudniającymi 250-499 osób. Zastosowano dwie metody przeprowadzania wywiadu:  CATI (wywiady telefoniczne) oraz CAWI, czyli samodzielne wypełnianie ankiety. Dobór firm do badania miał charakter reprezentatywny ze względu na branżę i wielkość zatrudnienia.

Raport powstał z inicjatywy firmy Hewlett-Packard Polska przy wspołópracy merytorycznej  z firmą Infotarget. Za koordynację projektu i działania media relations odpowiada agencja content marketingowa FFW Communication.


  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930