3 narzędzia wspierające sprzedaż i obsługę klienta

17-01-2021, 11:59

Podobnie jak w przypadku innych rozwiązań biznesowych, takich jak ERP, CRM, WMS stanowi niezbędne, nowoczesne narzędzie. Dzięki nim uzyskasz przewagę nad konkurencję, jednocześnie zaspokajając potrzeby klientów. Sprawdź, dlaczego warto wdrożyć je do przedsiębiorstwa!

narzędzia wspierające sprzedaż i obsługę klienta

System CRM

Zarządzanie relacjami z klientami odgrywa coraz ważniejszą rolę w małych i średnich firmach. W związku z tym warto wdrożyć profesjonalny system CRM. Sprawdzi się doskonale w różnych działach: administracji, sprzedaży i marketingu. Pomaga w pozyskiwaniu klientów i ich późniejszym utrzymaniu. Pozwala na systematyczne podejście do sprzedaży. Wszystkie informacje związane z klientami, łącznie z ich danymi kontaktowymi, przechowywane są w jednym miejscu. Od pierwszego spotkania i pytań wstępnych, poprzez negocjacje umowy, aż po pomoc posprzedażową, możesz sporządzać notatki dotyczące klienta, tworzyć zadania i ponownie składać zgłoszenia. Dzięki temu nie zapomnisz o oddzwonieniu i przesłaniu oferty. Korzystając z systemu CRM, budujesz relacje z konsumentami i wzmacniasz ich lojalność. Obecnie ukierunkowane podejście do klientów jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Wdrażając nowoczesny CRM, osiągniesz przewagę nad konkurencją.

ERP (planowanie zasobów przedsiębiorstwa)

Oprogramowanie do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) umożliwia integrację najważniejszych procesów i zarządzanie nimi. Centralizuje firmową bazę danych, automatyzuje rutynowe zadania i upraszcza procesy biznesowe. W ten sposób może poprawić wyniki sprzedaży i efektywność pracowników. Zapewnia sprawną komunikację w całej firmie.

ERP wspiera różne obszary działalności, w tym księgowość, obsługa klienta, produkcja, zarządzanie zapasami, HR, analityka i raportowanie. Chociaż wspomniane oprogramowanie wiąże się z dużymi kosztami, warto je ponieść. Zamiast wydawać pieniądze na wiele systemów, z których każdy wymaga dedykowanego personelu, infrastruktury, zespołów wsparcia i licencji, lepiej skupić się na jednym oprogramowaniu. ERP zapewnia pełny dostęp do każdego ważnego procesu w firmie. Można wykorzystać m.in. do monitorowania poziom zapasów.

WMS (system zarządzania magazynem)

narzędzia wspierające sprzedaż i obsługę klienta

Profesjonalny system WMS pomaga kontrolować przepływ produktów i siły roboczej w magazynie lub centrum logistycznym. Pozwala również koordynować kompletację zamówień, pakowanie i wysyłkę. W ten sposób poprawi wydajność przepływu pracy, zmniejszy liczbę błędów i skróci czas realizację zamówień. Nowoczesny WMS od DataConsult pozwala też sporo zaoszczędzić.

Korzystając ze wspomnianego oprogramowania, możesz optymalnie wykorzystać przestrzeń i poprawić efektywność pracowników. Dowiesz się, jak zagospodarować materiały, aby zminimalizować zakłócenia. Niektóre systemy oferują nawet symulator, który umożliwia tworzenie planów pięter w magazynie. Dodatkowo zapewniają zaawansowany wgląd w zasoby. Dzięki kodom kreskowym, numerom seryjnym i tagowaniom RFID WMS umożliwia dokumentację każdego towaru, który trafia do Twojego magazynu; monitorowanie jego przepływu w przestrzeni magazynowej; organizację miejsca, w którym będzie przechowywanie, dopóki nie zostanie wysłany do klienta.

Strategia zapasami just-in-time to złożony system. Wymaga dokładnego planowania i kontroli. Wdrażając system WMS, możesz go łatwo monitorować.


Źródło: Publikacja partnera. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag WMStag nolstag ERPtag CRM
To warto przeczytać

fot. Sirichai











  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Kwiecień 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Serwisy specjalne: