Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

3 mln zł dla Tripsomnia.com - polski startup doceniony przez inwestorów

11-10-2019, 07:45

Polski startup Tripsomnia.com, znany w Polsce jaki SocialTravel, otrzymał 3 mln zł od funduszu Corvus Ventures i Kogito Ventures. Finansowanie ma przyspieszyć rozwój firmy i pozwolić jej zająć miejsce w branżowej czołówce.

Tripsomnia.com to polski startup, który działa jako platforma do rezerwacji wycieczek i atrakcji lokalnych przez turystów, ale także jako dostawca oprogramowania w modelu SaaS dla lokalnych biur podróży i hoteli.

Klientom umożliwia zapoznanie się z ofertami, dokonanie rezerwacji i bezgotówkowej płatności. Managerom atrakcji turystycznych pozwala docierać z ofertą do klienta końcowego, zarządzać terminami, bieżącymi zamówieniami oraz współpracą z agentami i hotelami.

Międzynarodowy zasięg

Od 2017 roku Tripsomnia.com obsłużyła 60 tys. turystów. Obecnie współpracuje z ponad 400 organizatorami i 100 hotelami w 40 krajach.

Jak wynika z raportu Phocuswright, sprzedaż wycieczek czy atrakcji turystycznych jest trzecim co do wielkości segmentem w branży travel, wartym globalnie 130 mld dolarów. Nawet 900 tys. organizatorów atrakcji oraz ponad milion właścicieli obiektów noclegowych na całym świecie czeka na wsparcie technologiczne.

W dalszym ciągu 95 proc. rezerwacji lokalnych wycieczek odbywa się offline - w kasach biletowych, w recepcji hotelowej czy u pośredników na turystycznych ulicach. Odwiedzający nowe miejsca często mają problem z dotarciem do informacji o lokalnych atrakcjach. Co więcej, nawet jeśli się o nich dowiedzą, często na własną rękę muszą później szukać firm, które umożliwią skorzystanie z dodatkowej oferty. Są skazani na podpowiedzi miejscowych lub na informacje opisane w ulotkach, na które natrafią przypadkiem. Tripsomnia.com stara się upraszczać turystom szukanie takich ofert na własną rękę.

Z kolei dla właścicieli obiektów hotelowych oraz organizatorów atrakcji turystycznych Tripsomnia.com jest świetnym narzędziem dywersyfikacji i zwiększania przychodów. - Staramy się zastąpić tradycyjny model rezerwacji, często oparty na komunikacji telefonicznej, proponując dostawcom wycieczek i hotelom kompleksowe i proste w użyciu narzędzie zarządzania zamówieniami. Oferujemy powiązane z nim kanały dystrybucji dedykowane hotelom. Umożliwiamy recepcjonistom dokonanie wygodnej rezerwacji wycieczek dla gości hotelu przy maksymalnym zniwelowaniu typowych niedogodności towarzyszących procesowi rezerwacji, jak na przykład długi czas oczekiwania na potwierdzenie – dodaje Mateusz Sewastynowicz, założyciel i prezes Tripsomnia.com.

Aplikacja rezerwacyjna nie tylko pozwala hotelom sprzedawać atrakcje i wycieczki z poziomu własnej strony internetowej lub poprzez linki umieszczane w korespondencji mailowej wysyłanej do klienta, ale zachęca również obsługę recepcji do aktywnej sprzedaży poprzez wynagrodzenie prowizyjne.

3 mln zł na rozwój oprogramowania

- Dzięki pozyskanej rundzie finansowania będziemy mogli przyspieszyć rozwój naszego produktu oraz zintensyfikować sprzedaż w kanale B2B przede wszystkim w krajach Unii Europejskiej: Hiszpanii, Włoszech, Malcie, Czechach, Wielkiej Brytanii i Holandii. W 2020 roku planujemy wejście na rynek USA - podkreśla Sewastynowicz.

Według Wojciecha Niesyto, partnera w funduszu Kogito Ventures, który inwestuje w Tripsomnia.com w proporcji 50/50 z grupą inwestorów prywatnych w ramach programu PFR Biznest, głównymi atutami spółki jest doświadczenie zespołu w branży turystycznej, międzynarodowy zasięg platformy oraz model sprzedaży B2B i B2C.

- Wybór lokalnej atrakcji turystycznej przez klienta końcowego często poprzedzone jest zasięgnięciem opinii u osób wzbudzających zaufanie klienta, a sama transakcja musi być dla niego wygodna. Te kryteria spełnia kupno lokalnych atrakcji w recepcji hotelu za pośrednictwem aplikacji Tripsomnia.com – wyjaśnia Wojciech Niesyto.

- Entuzjastyczny odbiór naszej aplikacji wśród klientów oraz partnerów biznesowych pozwala nam wierzyć w to, że przy intensyfikacji wysiłków marketingowych oraz sprzedażowych w ciągu kilku lat staniemy się jednym z głównych graczy na rynkach zagranicznych - podkreśla prezes Tripsomnia.com.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *