2011 rok był rekordowy dla rynku gier w Polsce

30-03-2012, 09:04

Na gry w tradycyjnej, pudełkowej formie, te kupowane drogą elektroniczną oraz wymagające tylko przeglądarki internetowej polscy gracze wydali prawie 700 mln zł - pisze portal Interaktywnie.com w raporcie "Gry w internecie". Według szacunkowych danych ubiegły rok dla branży gier był rekordowy.

Według danych prezentowanych na grudniowej konferencji Game Industry Trends najszybciej rozwijającą się gałęzią branży gier jest tak zwane freemium, czyli wszelkie produkcje free-to-play oraz online.

W ciągu zaledwie dwóch lat kwoty wydawane w Polsce na ten typ rozrywki urosły z 50 aż do 250 mln zł - podaje Interaktywnie.com. To wciąż mniej, niż dystrybucja pudełkowa, ale dystans z roku na rok maleje. W 2009 roku wynosił 250 mln zł, rok temu już o 100 mln zł mniej.

Jeśli chodzi o sprzęt, to zdecydowanym liderem są wciąż komputery i laptopy, choć z raportu "Rynek elektronicznej rozrywki w Polsce" opublikowanego w listopadzie ubiegłego roku przez NoNoobs.pl i Internetowy Instytut Badań Rynkowych wynika, że już ponad połowa graczy wykorzystuje do tego celu również telefony i smartfony. Niewiele tylko mniejszą popularnością cieszą się gry przeglądarkowe.

Czytaj też: Umożliwiali grę na konsolach w lokalach bez uprawnień

Wartość rynku gier w Polsce i na czym gramy w Polsce
fot. Interaktywnie.com - Wartość rynku gier w Polsce i na czym gramy w Polsce
Analogiczne wyniki - jeśli chodzi o kolejność - uzyskała pracownia TNS OBOP, która w sierpniu ubiegłego roku przeprowadziła na reprezentatywnej grupie badanie "Polaku w co grasz?". OBOP ustalił, że gracze stanowią 35 procent polskiego społeczeństwa. Interesująco prezentują się natomiast wyniki dotyczące wykształcenia graczy. Osoby z wykształceniem średnim bądź wyższym grają zdecydowanie częściej niż osoby z niższym wykształceniem.

O ile komputery i konsole wydają się być nadal domeną mężczyzn, o tyle kobiety zaczynają już całkiem wyraźnie dominować, jeśli chodzi o pozostałe kategorie. Już w 2010 roku amerykański branżowy portal e-marketer.com donosił, że w gry online gra 42 procent internautek i tylko 38 procent internautów. W przypadku gier społecznościowych przewaga była wyraźniejsza - 28 do 22 procent. Badania rynku polskiego ten stan rzeczy potwierdzają.

Bezpłatny raport można pobrać pod adresem: interaktywnie.com


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy