Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rynek reklamy online szybko otrząsnął się ze spowolnienia lat 2008-2009. Firmy coraz chętniej reklamują się w sieci, dostrzegając rosnącą aktywność internautów.

W ciągu roku nastąpił 15-procentowy wzrost liczby wyświetlonych reklam. Badanie przeprowadzone przez comScore dotyczy pierwszego kwartału 2010 roku w Stanach Zjednoczonych. Rok temu amerykańscy internauci zobaczyli 944 mld przekazów marketingowych (nie wliczono tutaj reklam wideo oraz najmniejszych banerów).

>> Czytaj także: Rynek reklamy online powraca na ścieżkę wzrostu 

comScore zauważa także, że wzrósł średni koszt tysiąca wyświetleń - obecnie wynosi on 2,48 dolarów. Może to świadczyć o tym, że agencje reklamowe nie muszą już cenami zabiegać o klientów - mogą sobie pozwolić na podwyżki, rekompensując sobie kilka kolejnych kwartałów nieurodzaju. Z kolei cały rynek reklamy internetowej miał być wart w pierwszych kwartale 2,7 mld dolarów.

Liderem rynku pod względem liczby wyświetleń jest serwis społecznościowy Facebook - 176,3 mld, dalej Yahoo (131,6 mld) oraz Microsoft (60,2 mld). Google uplasowała się dopiero na szóstym miejscu (25,9 mld). Najczęściej reklamującymi się firmami byli operatorzy telekomunikacyjni - AT&T (26,3 mld reklam) oraz Verizon Communications (21,9 mld).

Na 5,9 mld dolarów wartość amerykańskiego rynku w pierwszych trzech miesiącach roku szacują IAB oraz PricewaterhouseCoopers. Ich zdaniem w ciągu roku nastąpił wzrost o 7,5 proc. Według badania obu firm jest to najlepszy pierwszy kwartał roku w historii reklamy online.

>> Czytaj także: Ponad 1,3 miliarda złotych wydano na reklamę w internecie w 2009 roku 

Zdaniem przedstawicieli PwC silny pierwszy kwartał daje nadzieję na bardzo dobry wynik po zakończeniu bieżącego roku. Podkreślają oni, że rok 2009 pełen był wyzwań, a i obecny nie będzie od nich wolny. Trwałość ożywienia gospodarczego jest nadal niepewna.

Swoje szacunki na rok 2010 zrewidował także eMarketer. Jeszcze w grudniu firma spodziewała się, że tegoroczny wzrost wartości rynku reklamy wyniesie 5,5 proc., obecne szacunki mówią już o 11 procentach. W całym roku amerykański rynek reklamy internetowej ma osiągnąć wartość 25,1 mld dolarów. W roku 2014 ma on wynieść 36,3 mld dolarów.

Głównym powodem zmiany prognozy były wyniki Google - firma w pierwszym kwartale zanotowała wzrost przychodów o 21 procent. eMarketer uważa, że jest to jasny znak, iż rynek powraca na ścieżkę silnego wzrostu.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *